Правила поведінки здобувача освіти
Додаток
до наказу
Будинку дітей та молоді
Дубенської міської ради
Рівненської області
від 24.02.2025 року № 28-о
Правила поведінки здобувачів освіти
в Будинку дітей та молоді
І. Загальні положення
1. Правила поведінки вихованців базуються на Законі України «Про позашкільну освіту», Статуті Будинку дітей та молоді.
2. Правила для вихованців Будинку дітей та молоді Дубенської міської ради встановлюють норми поведінки в закладі та на його території.
3. Ці Правила розповсюджуються на всіх вихованців закладу і є обов’язковими для виконання на всій території закладу позашкільної освіти, а також під час усіх заходів, що проводяться Будинком дітей та молоді.
ІІ. Загальні правила поведінки
1.Вихованці зобов’язані:
- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками відповідно до своїх здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів;
- дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
- першими вітатися з дорослими, проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших; діти поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопці – дівчатам;
- не допускати конфліктів та проявів булінгу (цькування) по відношенню до будь-кого;
- дотримуватись чистоти і порядку в приміщенні та на території закладу.
2. У приміщенні закладу та на його території забороняється:
- знаходитися в закладі у верхньому одязі без особливих на те причин;
- приносити, передавати або використовувати зброю, спиртні напої, тютюнові вироби, токсичні або наркотичні речовини, будь-які засоби і речовини, які можуть призвести до вибухів і пожеж;
- вживати непристойні вирази і жести;
- застосовувати фізичну силу для з’ясування відносин, залякування або вимагання;
- скоювати дії, небезпечні для власного життя і здоров’я оточуючих;
- курити тютюнові вироби, вживати алкогольні напої, грати в азартні ігри;
- брати без дозволу чужі речі; знайдені загублені або забуті речі вихованці повинні здати керівнику гуртка.
ІІІ. Поведінка вихованців під час занять
- Вихованці повинні приходити в Будинок дітей та молоді не раніше, як за 10 хвилин до початку заняття. Запізнюватися на заняття без поважних причин заборонено.
- Під час занять не можна створювати галас, шуміти, відволікатися самому і відволікати інших сторонніми розмовами, іграми та будь-якими, що не стосуються занять, справами.
- Під час заняття не можна вживати їжу та напої, жувати жуйку.
- Вихованці можуть користуватися на заняттях гаджетами лише для навчання.
- Роботу розпочинати після дозволу керівника гуртка.
- Інструмент використовувати за призначенням, не працювати з несправним і тупим інструментом.
- Ріжучі інструменти повинні зберігатися лише в спеціально обладнаних папках у відведеному в кабінеті місці.
- У процесі роботи дотримуватися порядку на робочому місці, а після роботи акуратно прибрати його.
- Заняття закінчується тоді, коли керівник гуртка оголосив про це.
- Вихованець повинен дбайливо ставитися до майна закладу.
- Вихованці зобов’язані знати і дотримуватися правил безпеки життєдіяльності як під час занять, так і після їх закінчення.
- Бути уважним на занятті, брати активну участь у роботі гуртка.
ІV. Поведінка вихованців до початку, на перервах і після занять
1.Під час перерви вихованці зобов’язані:
- підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;
- при зустрічі з педагогами, батьками, дорослими відвідувачами закладу вітатися і звільняти дорогу.
2.Під час перерви забороняється:
- бігати сходами, коридорами та в навчальних приміщеннях;
- кричати, штовхати один одного, сваритися між собою та зі сторонніми людьми, застосовувати фізичну силу;
- вживати непристойні вирази і жести, шуміти, заважати іншим;
- самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях.
V. Прикінцеві положення
1. Гуртківці не мають права під час знаходження на території та у приміщенні Будинку дітей та молоді, під час проведення масових заходів здійснювати дії, небезпечні для свого життя і здоров'я та життя і здоров'я оточуючих.
2. Ці Правила розповсюджуються на всіх здобувачів освіти Будинку дітей та молоді і є обов’язковими для виконання на всій території закладу, а також під час усіх заходів, що проводяться Будинком дітей та молоді.